Zbog lažno istaknutih cijena kupci mogu tužiti trgovce

Potrošači u našoj državi imaju Zakonom zagarantovana prava. No, u većini slučajeva ista se ne poštuju odnosno u praksi se ne provode. Zakon je predvidio osam osnovnih prava iz kojih proističe još mnogo onih sporednih koja u konačnici štite potrošača i njegov novac.

„Pravo na pristup osnovnim uslugama i robama, pravo na obrazovanja o pitanju potrošača, pravo na sigurnost i zaštitu života i zdravlja, pravo na informisanost, pravo na izbor, pravo na naknadu štete i kompenzaciju, pravo na život i rad u zdravoj okolini“, rekla je Mediha Bakalović – pomoćnica ombusmena za zaštitu potrošača BiH.

Iz ovih prava proističu mnoga druga o kojima potrošači malo ili gotovo pa nikako i ne znaju. Kako je za RTV Slon potvrđeno iz Institucije ombusmena za zaštitu potrošača građani u većini slučajeva izbjegavaju tužbe iako su oštećeni. Najviše pritužbi ombusmeni zaprime od kupaca koji se žale na istaknute cijene na artiklima koje se razliku od onih na fiskalnim računima.

CentralnoGrijanje

„To smo iskusili svi na svojoj koži i onda pravdanje trgovca da to nije prošlokroz knjige još uvijek i slično. No, trgovac se mora pridržavati istaknute cijene na artiklu“, ističe Bakalović.

U suprotnom ako se ne pridržava istaknute cijene protiv njega se može podnijeti prijava inspekciji, a pravda se posredstvom privatnih tužbi ili putem ombusmena može potražiti i na sudovima gdje je trgovac dužan da nadoknadi sve troškove potrošaču. Tu su još i prava potrošača u pogledu informisanosti o pojedinim artiklima odnosno njihovoj namjeni koje su trgovci dužni po zakonu da predoče. Iako zakon postoji on se maloj mjeri primjenjuje, a sve uz obrazloženje da država ne funkcioniše onako kako bi to trebalo da bude.

(RTV Slon)