Zašto jedemo kasno navečer

Zašto jedemo kasno navečer

RSD Sloboda

Vrlo zanimljiva studija objavljena 2013. godine pokazala je da su volonteri u dvosedmičnom laboratorijskom eksperimentu najgladniji bili uvečer, bez obzira na to kada su ujutro ustajali, koliko su tokom dana jeli i kada su pojeli svoj posljednji obrok. Još zanimljivije je da im se uvečer uglavnom jela masna, slatka ili vrlo slana hrana, a ne voće, povrće i žitarice.

Postoji mnogo kompleksnih razloga zašto se ljudima navečer jedu grickalice. Ponekad je to iz dosade ili tijelo nije dobilo dovoljno hranljivih namirnica.

RMU Banovići

Ako jedete mnogo slatkiša, brze hrane i ugljikohidrata, a ne unosite dovoljno zdravih masti i proteina tokom dana, „podesili“ ste organizam tako da vam navečer opadne nivo inzulina i da vam se jedu grickalice.

Osim toga, hormon kortizol, koji kontrolira otpuštanje šećera u krvi iz jetre, također, može biti krivac za to što vam se uvečer javlja želja za hranom. Ako ste pod stresom, nivo kortizola se povećava, čini da osjećate glad i povećava nivo šećera u krvi i inzulina.

 

Višak kilograma

Nivo kortizola se inače smanjuje uvečer, ali ako ostajete budni do kasno, nivo tog hormona se ponovo poveća. Razlog za želju za hranom koja se javlja navečer može biti i izgladnjivanje tokom dana. Jedenje navečer zaista jeste loše. Donosi mnogo više od viška kilograma, ono donosi i zdravstvene probleme

 

Kvalitet sna

Mnogi se trude da se tokom dana striktno drže dijete, što dovodi do toga da ne unesu dovoljno energije. Zbog te gladi se ometa san do tačke da se probudite i ne možete zaspati dok nešto ne pojedete. To, također, može dovesti do prejedanja uvečer, tako da grickanje zapravo preraste u obrok veći od svega što ste unijeli tokom dana, a to utječe i na kvalitet sna.

 

Rana večera

Često čujemo da ne bi trebali jesti nakon šest ili sedam sati uvečer, ali nije sve baš tako. Rana večera, u 18 sati, ima smisla za one koji na spavanje odlaze do 22 sata, ali ako inače liježete u krevet u jedan poslije ponoći, rana večera je zamka.

Jer, u ponoć ćete biti toliko gladni da ćete opustošiti frižider pokušavajući da nadoknadite manjak kalorija koji ste stvorili. Pokušajte odlaziti ranije na spavanje, ali i večerati najmanje dva sata prije spavanja. Tako će organizam imati dovoljno vremena da svari hranu.

 

(Avaz)