Zablude o hrani u koje ste sigurno vjerovali

Da li ste spremni da prihvatite rušenje nekih mitova i zabluda o hrani koji su do sada važili?

Maslinovo ulje je najzdravije za kuhanje

Netačno: Ovo ulje postaje nestabilno i potencijalno loše na visokoj temperaturi. Kada se maslinovo ulje pregrije i počne da dimi (što se odnosi na još neka ulja), ispušta lipidne perokside, hemikalije koje mogu stupiti u reakciju sa DNK i dovesti do povećanog rizika od kancera. Malisnovo ulje je najbolje upotrebljavati za salate.

Treba jesti dosta voća

Netačno: Pretjerano konzumiranje voća povećava rizik od dijabetesa i gojaznosti. Iako voće sadrži vitamine i vlakna, ono je, takođe, bogato fruktozom (voćnim šećerom), za koje najnovija istraživanja tvrde da predstavlja vrstu šećera koja nas ne zasićuje.

CentralnoGrijanje

Kada jedemo šećer, organizam luči hormon insulin, koji poručuje mozgu kada smo siti. Fruktoza ne izaziva lučenje insulina i ostalih hormona koji smanjuju apetit. Kao posljedica toga, dešava se da se prejedemo, a tada se masne supstance nagomilavaju u jetri, zbog čega raste rizik od dobijanja dijabetesa tipa 2, piše „Blic Žena”.

Salata je izuzetno zdrava

Netačno: Zelena salata sadrži vrlo malo hranljivih sastojaka i sastoji se uglavnom od vode.

Zdravija je salata koja ima tamnije lišće, kao što je rukola, na primer. Najvažnije je dobro oprati svaki list salate.