UKCS: Priče o navodnim zastrašivanjima i pritiscima na ljekare su izmišljotine

0
125
Menadžment Univerzitetskog kliničkog centra Sarajevo (UKCS) objavio je saopćenje za javnost povodom navoda koji su se, kako kažu, u posljednjih nekoliko dana pojavili u pojedinim medijima.

“U UKCS-u trenutno se provodi nova sistematizacija radnih mjesta, a u cilju racionalizacije troškova. Javnost treba biti upoznata sa činjenicom da je u UKCS bio formiran veliki broj službi i odjeljenja, čiji šefovi su imali visoke plaće, radna snaga bila je neravnomjereno raspoređena, a obim poslova bio je sveden na minimum. Stoga se radi na objedinjavanju pojedinih odjeljenja, ukidanju bespotrebnih šefovskih mjesta, te pravilnoj i racionalnoj preraspodjeli radne snage, što će u konačnici rezultirati boljom i kvalitetnijom uslugom našim pacijentima. Niko od uposlenih ljekara i medicinskog osoblja neće ostati bez radnog mjesta, na koje će biti raspoređen u skladu sa svojom stručnom spremom i Zakonom propisanim odredbama”, navodi se u saopćenju.

Uprava UKCS-a naglašava da je odlazak pojedinih ljekara i medicinskog osoblja iz ove zdravstvene institucije njihov lični izbor, te tvrde da to nema nikakve veze sa navodnim zastrašivanjima ili pritiscima, kako se to navodi u pojedinim medijima:

“I ranije se dešavalo da su ljekari odlazili iz UKCS, da su novi zapošljavani, te je to potpuno normalna pojava u svim ustanovama. Dolazak novog menadžmenta nema nikakve veze sa njihovim izborom, te jedino za što se može ‘kriviti’ novi menadžment jeste zahtjev da se radi odgovorno i predano, puno radno vrijeme, te da se prema pacijentima ophodi krajnje profesionalno i humano. S novim menadžmentom ukida se bahatost i samovolja, te se uvodi red, kako bismo omogućili što kvalitetnije usluge liječenja i ugodniji boravak našim pacijentima u UKCS-u, a što i jeste svrha postojanja zdravstvenih ustanova. Nama je u interesu dobrobit pacijenata, te njihovo zdravlje stavljamo na prvo mjesto.”

Ukidanje privatne prakse je sastavni dio promjena, želimo li ići putem napretka i razvoja, te prije svega ide u korist pacijenata, smatra menadžment UKCS-a:

“O ovom pitanju se ne odlučuje u UKCS-u, već u nadležnim institucijama vlasti, a mi ćemo svakako podržati Odluku o ukidanju dvojne prakse, kao i svaku Odluku naših vlasnika koja ide u korist pacijentima. Također, nećemo dozvoliti da uposleni doktori UKCS-a, u radno vrijeme rade u privatnim klinikama”, kaže se u saopćenju.

O odluci da se pacijenti dva puta sedmično sa Klinike urgentne medicine preusmjeravaju u Opću bolnicu “Prim.dr. Abdulah Nakaš” iz UKCS-a kažu:

“Klinika urgentne medicine je najfrekventnija klinika, kroz koju dnevno prođe i do 300 pacijenata. Sa premorenim ljekarima i osobljem, neservisiranom i preiskorištenom opremom, dolazi u pitanje i kvaliteta zdravstvene usluge koja je pružena. Stoga, imajući u vidu činjenicu da u Općoj bolnici postoje apsolutno svi uvjeti za rad Urgentnog centra, dva dana u sedmici, pacijenti se preusmjeravaju u Opću bolnicu. Tokom ta dva dana ljekari i medicinsko osoblje Klinike za urgentnu medicinu (KUM) mogu se odmoriti, oprema se može očistiti, kako bismo tokom pet narednih dana u sedmici pružili maksimalno kvalitetne usluge svim pacijentima, jer oni to zaslužuju. Dakle, ova odluka nije donesena iz samovolje ili loše namjere, već isključivo i prvenstveno u korist naših pacijenata, u što će se sigurno i sami uvjeriti”.

Tvrde i da procedura tzv. Zlatnog sata, u okviru koje se pacijentima koji dožive infarkt u prvih sat vremena pružaju neophodne medicinske intervencije, nije ukinuta, te da se redovno provodi u UKCS-u:

“Istina, bilo je određenih smetnji u pogledu nedostatka kadrova, ali smo pravilnom preraspodjelom i organizacijom posla uspješno prevazišli smetnje. Dugovanja UKCS-a trenutno iznose oko 100 miliona KM. Dugovanja su godinama gomilana, te nam trenutna situacija izuzetno težava rad. Međutim, pravilnom organizacijom rada i sprovođenjem gore navedenih mjera, kao i saradnjom sa našim dobavljačima, nastojati ćemo smanjiti dugovanja. Nerealno je očekivati da novi menadžment riješi sve probleme u okviru četiri mjeseca, koje raniji menadžmenti nisu uspjeli riješiti za 10 godina rukovođenja, ali ono što možemo obećati svim korisnicima naših usluga jeste da ćemo raditi predano i odgovorno, da ćemo stati u kraj malverzacijama i bahatosti, te da ćemo učiniti maksimalne napore u obezbijeđivanju što kvalitetnijih zdravstvenih usluga svim našim pacijentima”, zaključuju iz ove zdravstvene ustanove. (SB)