Šta žene trebaju znati o treningu u teretani?

Postoji nekoliko zaključaka koje žene donose čim kroče u teretanu. Često se radi istih ne trude dovoljno ili na pravi način, pa je korisno znati sljedećih nekoliko činjenica!

Treniniranje sa tegovima vas neće nabildati

Žene često zbog bojazni od velikih, nezgrapnih mišića izbjegavaju sve ili većinu vježbi s utezima. Naime, vaša hormonalna slika je vrlo nepovoljna kada je u pitanju veliki mišićni rast, stoga se ne trebate bojati utega svih težina i slobodno možete bazirati svoj trening na istima. Takav tip treninga potaknuti će brojne pozitivne promjene na vašem tijelu;  prevencija ozljeda uslijed jačanja vezivnog tkiva i zglobova, smanjenje rizika oboljenja od osteoporoze, povećanje funkcionalnosti prilikom svakodnevnih aktivnosti i dr.Također, žene često previde činjenicu kako će morati koristiti i nešto veća opterećenja ako žele postići određeni mišićni tonus- “zategnuti“ svoje tijelo.

Ne postoje vježbe za žene i vježbe za muškarce

CentralnoGrijanje

Još jedna velika zabluda koja mnogim ženama stoji na putu od ostvarivanja toliko željenjih rezultata jest izbjegavanje onih “težih” vježbi, koje su eto, samo za muškarce. Vjerojatno ste primjetili koliko se razlikuje izbor vježbi kod muških i ženskih početnika u teretani. Neka razlika između žena i muškaraca u samom programu treninga ipak postoji, ali apsolutno sve vježbe koje izvode mušarci, mogu raditi i žene, te će ih one vježbe koje često izbjegavaju puno brže dovesti do cilja. Primjerice žene često izbjegavaju stražnji čučanj sa opterećenjem; uglavnom izvode neke lakše varijacije s puno ponavljanja ili ga pak uopće ne rade, te baziraju svoj trening na nekoliko vježbi stražnjice. Ako želite „podići“ i učvrstiti stražnjicu bazirajte svoj trening na vježbama kao što su čučnjevi, a vježbe za aktivaciju gluteusa neka vam budu dobar dodatak.

Vježbe za skidanje masnih naslaga

Iako gotovo svi početnici, neovisno o spolu, dolaze u fitness centre i traže vježbe  kojima će skinuti masno tkivo upravo s nekog dijela tijela, žene su ipak te, koje na primjer baziraju svoj trening na vježbama za bedra jer ih žele učiniti tanjima. Kada krenete u teretanu, nemojte tražiti vježbe za “kritične” djelove tijela s kojeg treba skinuti masne naslage-to ćete napraviti smanjenjem unosa kalorija i/ili povećanjem aktivnosti. Genetski, žensko tijelo ima tendenciju skupljati masno tkivo pretežito u donjem dijelu tijela, na području bokova i stražnjice ali do sagorjevanja tih masnih naslaga dolazi kada je tijelo primorano njih koristiti kao izvor energije-kada trošimo više kalorija nego što unosimo. Ako pak želite povećati neke zaostale mišiće, onda u programu možete posebno naglasiti  neki dio tijela, ali trenirajte tijelo kao cijelinu, ne zapostavljajući niti jednu mišićnu skupinu.

(Index.hr)