Pozivi s divljih mreža i dalje zbunjuju bh. građane

Veliki broj građana Bosne i Hercegovine posljednjih dana dobio je pozive iz inozemstva s predbrojem +38760, i to najviše od prijatelja i rodbine koji ih zovu s odranije poznatih brojeva. O ovoj sveučestalijoj pojavi, kako tvrde građani, iz “BH Telecoma” ih niko nije upozorio.

Svi oni se pitaju kakve posljedice ovo preusmjeravanje poziva može imati na njihov budžet te da li ovakve zloupotrebe mogu ugroziti njihovu privatnost.

Sistem detekcije

Iz “BH Telecoma”, ističu da je riječ o zloupotrebi njihovih usluga uz pomoć tzv. SIM box-paketa. Oni tvrde da građani ne mogu snositi nikakve finansijske posljedice zbog ovakvih poziva iz inozemstva.

Hidajeta Čomor, portparol “BH Telecoma”, kazala je za “Avaz” da je ova kompanija nabavila sistem detekcije, odnosno Fraud management system, koji omogućava sprečavanje svih vrsta zloupotreba u njihovoj mreži.

– Naši korisnici ni na koji način nisu oštećeni. Kompanija već duže vrijeme vrši detekciju i isključivanje nelegalnih pružaoca ovih usluga. Od pojave ove vrste zloupotrebe potpisali smo ugovore o detekciji s vodećim provajderima koji vrše detekciju u svojoj mreži i dostavljaju nam podatke. Tako je u toku prošle godine detektirano i isključeno ukupno 55.000 SIM box-paketa s kojih je vršena zloupotreba – kazala je Čomor.

Nemaju saznanja

CentralnoGrijanje

Zanimljivo je da “BH Telecom”, kako nam je to potvrđeno u Regulatornoj agenciji za komunikacije (RAK), ovaj problem njima nije prijavio, koji se, sve dok ne dobije pismeni dopis o zloupotrebama, ne uključuje u ispitivanje i eventualno rješavanje slučaja.

 

 Amela Odobašić, rukovodilac Odjela za odnose s javnošću RAK-a.
Amela Odobašić, rukovodilac Odjela za odnose s javnošću RAK-a.

 

Odobašić: Potreban pismeni dopis

– Agencija nema zvaničnih saznanja o navedenoj zloupotrebi niti zvaničnih prigovora od operatora, a ni od korisnika usluga. Dobro bi bilo da građani koji su primijetili takve pozive, posebno ako im se možda naplate, obrate nama s prigovorom. Tek onda mi možemo da vidimo o čemu je riječ – kazala nam je Amela Odobašić, rukovodilac Odjela za odnose s javnošću RAK-a.

 

Specifična situacija 

dragan doko
Dragan Doko, ombudsmen za zaštitu potrošača u BiH

Što se tiče takvih pozivnih brojeva imamo čudnu situaciju, ali je objašnjiva. Dakle, onaj ko poziva, koristi VOIP usluge provajdera koja je specifična, jer koristi veći broj mobitela ili fiksnih telefona. Prespajanjem ili preusmjeravanjem nekih brojeva koji su najpovoljniji dobije se taj poziv, ali on je besplatan. Ako se dogodi da takav poziv košta, klijent treba da uloži prigovor, reklamaciju, obrati se žalbom RAK-u ili nama. Mi do sada nikada nismo imali prijavu naplate takvih poziva – kazao je Dragan Doko, ombudsmen za zaštitu potrošača u BiH.

(Dnevni Avaz/ Foto: Dnevni Avaz)