Novo sredstvo za auto-klimu: Opasan potez Europske Unije?

Nakon crash-testova nove generacije Mercedes-Benza B klase novo sredstvo u klima uređaju, Opteo YF, se zapalilo u kontaktu s motorom vozila. Istaknimo kako je došlo i do oslobađanja hidrogen-fluorida, opasnog kemijskog spoja, u takvim količinama da je vjetrobransko staklo testiranog automobila pobijelilo uslijed nagrizanja.

Daimler AG opozvao je neke automobile, a Volkswagen je najavio kako neće koristiti novi tekući plin, 2,3,3,3-Tetrafluoropropen ili R-1234yf, za klima uređaje koji bi prema propisu Europske unije trebao biti u automobilima od 2013. godine, piše AUTONET.

Podsjetimo kako je Daimler AG opozvao neka svoja vozila u koja je bio stavljen R-1234yf ili popularnije Opteo YF. Nakon crash-testova nove generacije Mercedes-Benza B klasesredstvo se zapalilo u kontaktu s motorom vozila. Istaknimo kako je došlo i dooslobađanja hidrogen-fluorida, opasnog kemijskog spoja, u takvim količinama da jevjetrobransko staklo testiranog automobila pobijelilo uslijed nagrizanja. Stara tekućina za rashladni uređaj, 1,1,1,2-Tetrafluoroetan (R-134a), nije se zapalila na testu. Daimler AG je objavio kako više neće koristiti propisano sredstvo za klima uređaj.

CentralnoGrijanje

Sredstvo Opteo YF trebalo bi biti korišteno u svim novim automobilima do 2017. godine. EU još nije najavila moguće kazne za prekršitelje, a megakorporacije DuPont i Honeywell tvrde kako su na razvoj novog sredstva potrošile stotine milijuna dolara. Opteo YF koriste neki modeliGeneral Motorsa, a Toyota je objavila kako nisu zapaženi nikakvi sigurnosni rizici.

Dodajmo kako je R-1234yf prvi u novoj kategoriji rashladnih sredstava ostvario ocjenu Potencijala za globalno zagrijavanje 335 puta nižu od one medija R-134a, uvedenog početkom devedesetih. Prije njega koristio se Diklorodifluorometan, poznatiji kao Freon.

(dnevno.ba)