Manje šećera, grijanje nosa i vitamin D spriječit će prehladu

Dolaskom jeseni povećava se broj virusa i bakterija, a najbolja prevencija prehlade je unos vitamina D, smanjivanje šećera, vježbanje i reagiranje na prve simptome.

Sezona prehlada je pred nama, a više od 70 posto ljudi do prosinca će podleći virusima i bakterijama koji se šire na radnim mjestima, u školama te u javnom prijevozu. Najbolji način prevencije prehlade je jačanje imuniteta, a zaštitu predstavljaju i dodatne mjere opreza:

1. Ugrijte nos

Prema jednoj od teorija, razlog zbog kojeg se ljudi u jesen i zime lakše razbole je taj što su nam tada nosevi hladniji. Profesor Ron Eccles s velškog Sveučilišta Cardiff objašnjava da niža temperatura nosa smanjuje otpornost organizma. Zbog toga su šalovi i marame preko nose prva linija obrane, piše Daily Mail.

2. Izbjegavajte rukovanje

Prema novo studiji britanskog Sveučilišta Aberystwyth rukovanjem se prenosi do 20 puta više virusa i bakterija nego zagrljajem ili poljupcem u obraz. Razlog za to je što rukovanje traje dulje, a rukama se kasnije prenose uzročnici bolesti do usta. Također, što je stisak ruke čvršći, to se njime prenosi više bakterija.

3. Rublje perite na visokoj temperaturi

Virus gripe može lako preživjeti pranje rublja na temperaturi od 40 stupnjeva, no nema šanse na programu za iskuhavanje. Zbog toga je u hladnijim danima puno bolje prati rublje na višim temperaturama, tvrde stručnjaci.

4. Smanjite šećer u prehrani

Prema studiji američkog Sveučilišta Kalifornija, ljudi koji na dan unesu manje od 100 grama šećera, imaju znatno bolji imunitet te se rjeđe razbole. Zbog toga je jesen pravo doba da smanjite unos šećera, a odlična je ideja šećer zamijeniti medom.

5. Spavajte osam sati na dan

Tko spava manje od sedam sati na dan ima tri puta veće šanse da se razboli, jer manjak sna slabi imunitet, objašnjavaju stručnjaci. Također, važno je da san bude neometan, a studija Sveučilišta Yale povezala je poremećaj u radu gena TLR-9 zaduženog za imunitet s manjkom sna.

CentralnoGrijanje

6. Ne koristite antibakterijske sapune

Osim ako ne sadrže od 60 do 80 posto alkohola u sebi, antibakterijska sredstva nisu dovoljno moćna da bi ubila viruse koji uzrokuju prehladu i gripu. Najbolji je savjet korištenje običnog sapuna i tople vode.

7. Tri sjedala razmaka

Prema istraživanju australskog Sveučilišta Canberra, ako sjedite unutar dva sjedala razmaka od nekog tko ima simptome gripe ili prehlade, vaše šanse da se razbolite se dramatično povećavaju. Izbjegavanje oboljelih najbolji je način očuvanja zdravlja, čak bolji i od jačanja imuniteta. Primjerice, sjedite li u autu 90 minuta s nekim tko je bolestan, imate 99,9 posto šansi da se i sami razbolite.

8. Ispiranje nosa slanom vodom

Sol je saveznik u prevenciji virusa, pokazala je studija američkog Sveučilišta Pennsylvania. Prema njoj, ispiranje nosa slanom otopinom sprječava zadržavanje patogena na sluznici, čime se mogućnost prehlade drastično smanjuje.

9. Vježbanje je ključno

Umjereno vježbanje odlično je za stimulaciju imuniteta, a dovoljno je vježbati već 90 minuta na tjedan. Prema studiji britanskog Sveučilišta Loughborough, vježbanje smanjuje razinu hormona stresa te potiče otpuštanje molekula koje se bore protiv upalnih procesa.

10. Dodatak vitamina D

Niske razine vitamina D u tijelu ometaju rad molekula hCAP-18 koje stimuliraju imunitet. Tako ljudi s manjkom vitamina D imaju 30 posto veću vjerojatnost da će se razboljeti.

(24sta.hr)