BiH pogriješila prilikom dolaska turskih partnera u BH Airlines

Srbiji je uplaćeno dogovorenih milijardu dolara iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. Premijer Srbije Aleksandar Vučić predstavio je i ugovor sa “Etihadom” koji će partner uložiti do 100 miliona dolara u u “Air Srbiju”.

 S druge strane Srbija će uložiti 42 miliona dolara u naredne tri godine i uspjeti ono što nije niti jednoj državi u regiji – spasiti svoju nacionalnu aviokompaniju uz minimalna ulaganja. Etihad će očigledno biti uspješna priča, za razliku od ulaganja Turkish Airlinesa u bh. aviokompaniju. Već bi ovu godinu Air Srbija trebala završiti s million eura profita. Uz to ide i zamjenjena flota, smanjena prosječna starost aviona, povećan broj destinacija i poboljšana kadrovska struktura zaposlenih. Zahvaljujući ugovoru sa “Etihadom” bit će nabavljeno i deset aviona po nižoj cijeni.

Zahvaljujući ugovoru sa “Etihadom” deset aviona bit će nabavljeno po nižoj cijeni od čak 14 miliona eura, što je ukupna ušteda od 140 miliona eura, rekao je Aleksandar Vučić.

Objašnjavajući zbog čega se Vlada Srbije odlučila za “Etihad”, kompaniju Ujedinjenih Arapskih Emirata, Vučić je rekao da je riječ o kompaniji koja je prošle godine proglašena za najbolju na svijetu, te da je godinama među tri najbolje uz “Turkish Airlines” i “Lufthansu”. Upravo je bh. aviokompanija BH Airlines imala partnerski odnos s jednom od tri najbolje – onom iz Turske. Turkish to možda i jeste po kvalitetu usluge, no  kao partner se pokazao kao poguban za BH Airlines. Maćehinskim odnosom od 2008. do 2012 godine Turci su gotovo do kraja slomili krila jedinog bh. avioprijevoznika. Turci su, u skladu s ugovorom, bili obavezni upumpati 5 miliona eura svježeg kapitala, a za to su dobili 49 posto vlasništva u BH Airlinesu. Još pet miliona bili su obavezni investirati za lizing dva aviona, od kojih je prvi stavljen na raspolaganje u roku od tri mjeseca. Drugi je trebao biti isporučen tokom 2010. godine i nikada nije.

CentralnoGrijanje

Turkish Airlines, kao znak dobre volje i u cilju poboljšanja svoje ponude, preuzima i obaveze da na liniji Sarajevo – Istanbul uspostavi ugovor o zajedničkom letu sa BH Airlinesom, te da osigura školovanje potrebnog kadra iz BiH pod istim uvijetima koji važe za osoblje Turkish Airlinesa.

No, Turci su ubrzo sve profitne linije uzeli sebi i BH Airlinesu donosili ogroman gubitak otvaranjem neodrživih i neprofitabilnih linija. Letilo se iz Sarajeva – Minhena i Osla, a takve linije su značile gubitak i do million maraka. No to nije sve. Po preuzimanju kompletnog menadžmenta, Turkish Airlines prestao je plaćati kredit koji je BH Airlines imao za kupovinu dva aviona u iznosu od 18,4 miliona dolara. Zapravo se radilo o lizingu kod Hypo banke koja je kasnije blokirala bh. aviokompaniju. Ni to nije bilo sve od turske braće. Izlazak Turkisha iz partnerstva 2012. godine nije značio i prestanak uništavanja BH Airlinesa. Danas je domaća kompanija zbog nelojalne konkurencije Turkish Airlinesa, ali i druge turske kompanije – Pegasusa, prinuđena privremeno gasiti i mali broj linija na kojima saobraćaju. Takav je slučaj s linijom za Istanbul gdje naspram jednog leta bh. aviona dnevno čak 14 turskih. S toga je pred bh. vlastima važna zadaća – raščistiti stare probleme s Turkish Airlinesom, a onda popraviti finansijsku situaciju BH Airlinesa.

Pogledajte video.

(TV1)