BiH: Kako preživjeti sa dva aviona i 108 zaposlenih

Državna aviokompanija „BH Airlines“ već mjesecima se nalazi u veoma teškoj situaciji, a svi apeli Uprave firme s Amirom Jažićem na čelu upućeni prema Vladi Federacije BiH, koja je vlasnik ove firme, do sada nisu urodili plodom.

Veliki dugovi

No, kompaniji koja ima svega dva aviona i 108 zaposlenih, Vlada FBiH godišnje za finansiranje izdvaja čak sedam miliona KM, dok su posebna priča dugovi prema povjeriocima koji su potpuno prizemljili ovu firmu koja bez stranog kupca teško da može preživjeti još godinu.

Iz Vlade FBiH nam je potvrđeno da su već ranije od suvlasničkih udjela u ovoj firmi odustale i mnoge svjetske aviokompanije koje su, nakon odlaska „Turkish Airlinesa“, bile zainteresirane za strateško partnerstvo.

Saznajemo da su najveće zamjerke koje su imale strane aviokompanije, a koje su bile zainteresirane za partnerski odnos s Vladom FBiH, veliki dugovi „BH Airlinesa“, ali i višak zaposlenika koji se godinama ne smanjuje.

Posebna su priča dugovanja prema “Hypo Alpe-Adria banci”, koja je prošle godine u više navrata blokirala račune „BH Airlinesa“, a razlog su bili značajni iznosi dospjelih nenaplaćenih dugovanja prema banci, kao i veliko kašnjenje u otplati po osnovu lizinga kojim su 2005. godine kupljena dva aviona ATR 72 u vrijednosti od 18,4 miliona dolara.

S druge strane, iz Uprave uporno ponavljaju da je jedan od  razloga za teško stanje u državnoj aviokompaniji i prekid partnerstva s „Turkish Airlinesom“, čija su dugovanja prema bankama na osnovu dospjelih rata za nabavku aviona ustvari i dokrajčila „BH Airlines“ te ostavila firmu u finansijskoj dubiozi iz koje se bez pomoći Vlade sami ne mogu iščupati.

Gdje voze

Veliki problem „BH Airlinesu“ stvara i ulazak na bh. tržište stranih aviokompanija poput „Pegasusa“ i „Turkish Airlinesa“, koje su preuzele blizu 25 frekvencija, čime je „BH Airlines“ izgubio bitku i za tursko tržište.

CentralnoGrijanje

Ova kompanija, koja je nekada imala avionske relacije prema skoro svim gradovima Evrope, danas ima svega četiri linije i to za Beograd, Kopenhagen, Cirih i Istanbul.

Arapi se nudili pa odustali

Zanimljivo je da su se bogati vlasnici „Etihada“ nedavno u Sarajevu putem svojih posrednika raspitivali o stanju u ovoj kompaniji, a razgovori su vođeni i s predstavnicima Vlade FBiH, premijerom Nerminom Nikšićem (SDP) te ministrom prometa i komunikacija Enverom Bijedićem (SDP).

Želja ove svjetski poznate aviokompanije, koja je u srbijanski JAT uložila oko 200 miliona eura, bila je da bude otvorena avionska linija iz Sarajeva prema Abu Dabiju. No, iz Vlade nam je potvrđeno da nakon toga nikada nije stiglo pismo namjere za bilo kakvu poslovnu saradnju.

Avione plaćamo, a nisu naši

Zanimljivo je da je ugovor s tadašnjim „Hypo Leasingom“, a današnjom HETA-om, potpisan 2005. godine, bio katastrofalan po FBiH.

Tadašnja Uprava firme uzela je kredit za otplatu dva aviona na deset godina, ali su pristali na varijantu da nakon toga Austrijanci avione uzmu sebi. Na taj način plaćamo avione koji, faktički, nisu naši, a plus Austrijancima dugujemo 16 miliona KM.

 

(avaz.ba)