Autoput kroz BiH: Nove dionice u 2015. godini uz investicije od pola milijarde KM

0
109

Javno preduzeće Autoceste FBiH je osiguralo pola milijarde KM za novi investicioni ciklus gradnje 20 km autoceste koji treba početi u 2015. godini, potvrđeno je za Klix.ba u ovom preduzeću.

Prvi model podrazumijeva nastavak gradnje kroz dalju saradnju sa međunarodnim finansijskim institucijama.

“Radi se o korištenju dugoročnih infrastrukturnih sredstava sa veoma povoljnim rokovima otplate i kamatom. Za ovaj model je potrebno osigurati dodatne prihode za JP Autoceste FBiH. S tim u vezi je prošle godine usaglašeno povećanje akcize za izgradnju autoceste sa Međunarodnim monetarnim fondom. Ovim potezom bi se visina akcize izjednačila sa zemljama u regiji, što bi preduzeću omogućilo dodatnih 1,2 milijarde KM za gradnju. Planirano je da se ova sredstva usmjere za gradnju autoceste prema Jadranskoj obali”, naglašavaju iz JP Autoceste FBiH.

Drugi model je gradnja putem koncesije. Modelom “dizajniraj – finansiraj – izgradi – upravljaj i vrati naručiocu”, na 25 godina je predviđena gradnja prema sjeveru zemlje.

“JP Autoceste FBiH je pripremilo svu dokumentaciju za gradnju dionice Žepče – Doboj u dužini od 38 km. Sva potrebna dokumentacija za raspisivanje tendera je urađena u saradnji sa konsultantom IFC (Međunarodna finansijska korporacija, članica Svjetske banke) i spremna je za dalju proceduru, odnosno tenderski postupak odabira koncesionara. Kombinacijom ova dva modela moguće je u vrlo kratkom periodu izgraditi novih 120 kilometara autoceste čime bi saobraćajna struktura i generalna slika Bosne i Hercegovine poprimila sasvim drugu dimenziju”, navode iz JP Autoceste FBiH.

Za ovu godinu planirane su aktivnosti i na dionici Počitelj – Buna. Za poddionicu dugu 9 kilometara postoji interes finansijskih institucija.

“Završen je glavni projekat. Procijenjena vrijednost radova iznosi 50 miliona eura. Što se tiče dionice Konjic – Mostar sjever, JP Autoceste FBiH je optimizaciju trase predložilo Vladi FBiH, koja je u julu prošle godine usvojila ovaj prijedlog i dala zeleno svjetlo za izradu novog idejnog projekta koji je u toku. Nova varijanta ove dionice koja prolaz kroz Prenj omogućava potpuno drugačiji scenarij razvoja Koridora 5C uvažavajući limitirane kapacitete Federacije BiH za dalje zaduživanje i čini dionicu prihvatljivijom za moguće finansijere. Optimizacijom trase petlja Jablanica je udaljena svega 7 kilometara više nego je to predviđeno prvobitnim Idejnim projektom, a predloženim saobraćajnim rješenjima ispoštovat će se potrebe lokalnog stanovništva. Varijantom kroz Prenj, odnosno pomjeranjem trase istočno na cijelom potezu od Bradine do Mostara, skraćuje se trasa za 18 kilometara i ostvaruje se ušteda od 309 miliona eura”, zaključili su iz JP Autoceste FBiH.

(klix)