Autoput je izlaz iz višedecenijske zaostalosti

Zahvaljujući lijepom vremenu, neuobičajenom za ovo doba godine, za građevinsku operativu na koridoru 5C na sjeveru naše zemlje odmora nema. Radi se punom parom i po predviđenoj dinamici. Kao da nije januar.

Na osnovu potpisanog ugovora 13. septembra prošle godine o gradnji 11 kilometara savremene autoceste Svilaj – Odžak, gradnja je povjerena konzorciju na čijem je čelu austrijska kompanija „Strabag“, a izvođači radova su bh. kompanije „Euroasfalt“ i ŽGP Sarajevo.

Dolaze stranci

– Trenutno se izvode pripremni radovi na izgradnji pristupnih puteva, priprema se površina za gradnju, vrše geodetska mjerenja, instalira prateća infrastruktura kao što su betonare, asfaltne baze, lokacije za kontrolu mjerenja kvaliteta materijala. Izvođač planira u ovoj godini na ovoj trasi prosječno angažirati 250 ljudi direktno na radovima – kaže Ena Duran, portparol „Autocesta FBiH“.

Plan je da se ovdje izgradi i savremeni granični prijelaz, naplatne kućice te šest kilometara pristupnih puteva. Ovo je za malu i nerazvijenu općinu Odžak velika prilika za ekonomski procvat, ali i za općine koje gravitiraju ovoj dionici koridora 5C, poput Vukosavlja i Modriče.

– Odžak izlazi iz višedecenijske zaostalosti. Već se grade projekti za pristupne puteve, dolaze stranci i interesiraju se za ulaganja u naše poslovne zone. Ovdje će biti jedan od važnijih graničnih prijelaza i tu vidimo našu šansu – kaže načelnik Odžaka Hajrudin Hadžidedić (SDA).

Detalj s trase kod Odžaka: U toku pripremni radovi za izgradnju autoputa Odžak – Svilaj

 

Savremena petlja

Tridesetak kilometara južno od Odžaka, u općini Doboj, domaće firme rade i na spajanju kraka autoputa Prnjavor – Doboj s krakom iz Odžaka u naselju Johovac, gdje će se na potezu sela Grapska i Osječani graditi savremena petlja. Uskoro će rijeka Bosna biti premoštena novim savremenim mostom.

CentralnoGrijanje

– Most je dužine 450 metara, sedmično se novom tehnikom „naguravanja“ sagradi 18 metara mosta, a dnevno na trasi radi oko 80 ljudi – kažu graditelji.

U povratničkom hrvatskom naselju Johovac predsjednik Mjesne zajednice Anto Križić iznosi svoje mišljenje.

– Autoput prolazi tik kroz naše selo. Mi smo do sada obnovili 140 kuća. Ovdje je prije rata živjelo 1.800 ljudi, a danas je svega 40 domaćinstava, tako da smo skoro svi primorani da veoma često putujemo u Hrvatsku. Izgradnjom koridora do svoje djece i rodbine ćemo stizati brzo i sigurno. Isto tako, do svojih obnovljenih kuća lakše će nam dolaziti naši raseljeni u bijelom svijetu – kaže Križić.
Nezadovoljstvo u Grapskoj i Kotorskom

S druge strane, na graditelje ovog dijela koridora 5C ljuti su žitelji povratničkog naselja Grapska kod Doboja jer, navodno, njih niko nije konsultirao o postavljanju trase koridora.

Također, jedan od predstavnika povratnika u dobojsko naselje Kotorsko Asim Đuherić kaže kako trasa autoputa koja pored njihovog naselja prolazi desnom obalom rijeke Bosne ide kroz već uništenih 1.100 dunuma njihovog polja, koje je devastirano nekontroliranom eksploatacijom šljunka.

Đuherić: Autoput za napredak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Mi u Kotorskom sada se borimo kako da spasimo 420 dunuma najplodnije ravnice koja će biti potopljena za gradnju mini hidroelektrane koju planira graditi „Elektro-Doboj“ – kaže Đuherić.

(Dnevni Avaz/ Foto: Dnevni Avaz)