Super ideje za brz i zdrav doručak

REKLAMA

U savremenom društvu najveći broj ljudi započinje svoj dan ne doručkujući i žureći na posao koji počinje u 8 ili 9 sati ujutru. Ukoliko i doručkuju na putu do posla ili na pauzi predviđenoj za tu svrhu, najčešće odaberu nešto sa repertoara “brze” hrane (pekare, kiosci i sl.).

Doručak je veoma važan obrok i vrijedi uložiti nešto vremena da obezbedite sebi visokokvalitetan jutarnji obrok koji će obezbjediti energiju za naporno prije podne, a neće loše uticati na zdravlje. Zato odvojte nekoliko minuta svakoga jutra za doručak.

Menprom

Ako samo malo izmjenite svoje navike i uložite truda, hranićete se zdravo, bez obzira na zahtjevnost savremenog načina života. Probajte, isplati se. Bićete poletniji, zdraviji, bolje raspoloženi, a na poslu efikasniji.

Nekoliko korisnih saveta koji će dodatno uštedeti vrijeme i raditi u korist vašeg boljeg zdravlja:

Napravite mješavinu od kornfleksa, muslija i suhog voća i zapakujte ih pojedinačno u kesice u količini 2/3 do jedne šolje. Ovako spakovane ih skladištite u svojoj kuhinji, a nekoliko kesica možete držati i na poslu i u kolima. Sva priprema će se svesti na to da ih prelijete jogurtom ili voćnm sokom.

– Priprema sendviča od tost hljeba, pavlake, salame i povrća ili ako volite slatku varijantu, sa malo putera i marmelade, zahtevaće vrlo malo vremena ako su već „pri ruci“ u kuhinji. Ako ne volite da doručkujete rano ujutru, odmah po buđenju, ovakav doručak možete ponijeti sa sobom i pojesti ga kasnije.

– Kad već doručkujete, obavezno ponesite sa sobom voće. Tri sata poslije doručka, to će biti izvrsna užina i energetska nadoknada za naporan dan. Jabuka, narandža ili banana će stati u svaku tašnu. Za svaki slučaj, ukoliko zaboravite da ponesete voćku, na poslu ili kolima ostavite dovoljno suhog voća kao zamjenu.

– Neka vam uvjek u tašni, kolima ili na poslu bude nekoliko komada industrijski pravljenih pločica od žitarica i voća (bonžita i slični proizvodi). Ukoliko ste u velikoj žurbi, poslužiće kao obrok.

Nekoliko prijedloga za brzo pripremljeni doručak:

– Sendvič sa maslacem i marmeladom, šolja jogurta ili voćnog soka (vrijeme pripreme: 1 minut)

2/3 šolje kornfleksa i/ili musli sa suhim voćem u 200 ml niskomasnog jogurta ili voćnog soka (vrijeme pripreme: pola minuta)

– Kuhano jaje, parče salame, tost hljeb, čaj (vrijeme pripreme: 5 minuta);

– Sendvič sa niskomasnom pavlakom, salamom i zelenom salatom ili paradajzom, čaj ili jogurt (vrijeme pripreme: 1 minut)

– Industrijski pravljene pločice od žitarica i voća (bonžita i slični proizvodi) i/ili suho voće (vrijeme pripreme: nekoliko sekundi za otvaranje ambalaže)

Pripremite zdrav obrok za posao

Sendvič od integralnog hljeba sa tunjevinom, piletinom ili ćuretinom, sa puno salate u njemu, umjesto majoneza, obnoviće ispražnjene energetske kapacitete, a obezbjediće tijelu neophodne hranljive materije.

Ukoliko imate mogućnost da naručite hranu ili ukoliko ručate u restoranu odaberite onu hranu koja će dodati energiju organizmu, umjesto da je oduzme. Opredijelite se za puno povrća, za ćuretinu ili ribu. Izbjegavajte pohovanu i prženu hranu, a naročito ne pribjegavajte rešenjima pljeskavice u lepinji ili sličnim varijantama brze hrane.

Spisak namirnica koje treba imati u kuhinji da biste proveli u delo vašu novu odluku:

– Jogurt

– Voćni sok

– Tost hljeb (najbolje od integralnog brašna)

– Ćuretina,piletina,tunjevina

– Niskomasna pavlaka

– Marmelada od voća sa smanjenim sadržajem šećera

– Kornfleks/musli

– Industrijski pravljene pločice od žitarica i voća (bonžita i slični proizvodi)

– Voće (jabuke, narandže, banane, sveže ili sušene kajsije i šljive, suve smokve…

– Paradajz, zelena salata, krastavci (zavisno od sezone)

(zena.blic)

RSD Sloboda