Posljedice rasta cijena goriva

Posljedice rasta cijena goriva

Reklama

Rapidan rast cijena goriva kako na globalnom tako i na domaćem nivou uzrokovao je rast ostalih cijena, iako su brojni stručnjaci tvrdili da do toga neće doći.

Posljednje povećanje cijene goriva manifestovalo se kroz povećanje cijena taxi usluga u Sarajevu.

Menprom

Cijene goriva u Bosni i Hercegovini od početka godine otišle su gore u prosjeku 30 do 50 feninga, a usljed toga taxi usluge u Sarajevu od jučer povećane sa 1,50 KM na 1,90 KM za osnovnu cijenu, te sa 1KM na 1,20 KM za svaki naredni kilometar. Resorni ministar u Kantonu Sarajevo najavljuje izmjene zakona i uvođenje refulatora

Naravno da će ministarstvo saobraćaja pokrenuti inicijativu putem Vlade da se uvede regulator. Međutim, mi u našoj državi nemamo regulatora po pitanju mnogih cijena tako da ih nemamo ni po pitanju taksi prevoza. Naime, mi ćemo pokrenuti i izmjene zakona koji je trenutno važeći kako bi uspstavili regulatora i kako građani ne bi došli u nezavidnu situaciju“, kazao je za N1 Mujo Fišo, ministar saobraćaja KS.

Vlasti trenutno nemaju mogućnost djelovanja i smanjenja cijena goriva u Bosni Hercegovini. Jedina mogućnost su reakcije u ekstremnim slučajevima. Stručnjaci smatraju da je tržište svojevrstan regulator koji neće dozvoliti divljanje cijena.

Rast cijena goriva može dovesti do sekundarnih efekata, ali oni su vrlo različiti za pojedine sektore. One su relativno najviše izražene za one sektore koji imaju veću potrošnju goriva u strukturi svojih inputa. Takvi su putnički i teretni saobraćaj, ali moramo uvijek imati na umu da postoji visoka konkurencija i da je to jedan od internih regulatora tržišta koji obuzdava cijene i onemogućava njihov stampedo“, kazao je za N1 Anto Domazet, ekonomski stručnjak.

Rast cijena goriva može dovesti do sekundarnih efekata, ali oni su vrlo različiti za pojedine sektore. One su relativno najviše izražene za one sektore koji imaju veću potrošnju goriva u strukturi svojih inputa. Takvi su putnički i teretni saobraćaj, ali moramo uvijek imati na umu da postoji visoka konkurencija i da je to jedan od internih regulatora tržišta koji obuzdava cijene i onemogućava njihov stampedo.

N1

RSD Sloboda