Biznismen koji u BiH zapošljava 1.100 radnika: “Neki su otišli u Njemačku, ali brzo su se vratili”

Biznismen koji u BiH zapošljava 1.100 radnika: “Neki su otišli u Njemačku, ali brzo su se vratili”

RSD Sloboda

Petar Ćorluka je biznismen iz Bosne i Hercegovine. Iskustvo u poslu sticao je u maloprodaji kroz firmu Prodex, koja i danas ima dva velika supermarketa, zatim kroz zastupanje i distribuciju poznatih globalnih brendova poput Ferrera i Barille.

Nakon što je nakupio iskustvo u maloprodaji i veleprodaji, pokrenuo je i proizvodnju. Njegova kompanija Violeta ima tri proizvodna pogona, od kojih su dva u općini Grude te jedan u Svetoj Heleni. Proizvodi bogat asortiman koji se sastoji od dječjih pelena, raznih vrsta vlažnih maramica, deterdženata, sredstava za čišćenje te higijenskih papirnatih proizvoda.

RMU Banovići

Kupnja hotela Hrvatska u Baškoj Vodi, za koji je firma Petra Ćorluke Marea Alta ponudila 46,13 miliona kuna, samo je nastavak posla ovog poduzetnika u turizmu i ugostiteljstvu. Marea Alta upravlja sa 11 apartmana s bazenom u Makarskoj.

Njegova firma Violeta vlasnik je i hotela Colors Inn u Sarajevu. Planira gradnju još jednog hotela u Makarskoj na predjelu Cvitačka, gdje ima zemljište. Za svoj poslovni stil kaže da se uvijek sastoji od ulaganja i razvijanja perspektivnih djelatnosti kako bi izbjegao nepredviđene situacije. Do sada nije nijednom strateški pogriješio, tako da sve njegove firme posluju pozitivno, rekao je u intervjuu za “Jutarnji“.

– Hoćete li osigurati dovoljan broj radnika. Demografski procesi u Hercegovini nisu ohrabrujući.

Uprava Violete dobila je zadaću da pronađe način kako bi zaposlenicima omogućila bolja primanja, odnosno veću zaradu. Svake godine povećavamo primanja zaposlenika, a ove godine to mora biti značajnije. Što se tiče odlaska radnika, nismo imali većih problema, a dio radnika koji su otišli u Njemačku i vratio se. Recimo, jedan naš skladištar je zbog većih primanja otišao u Njemačku, ali se vratio nakon nekoliko mjeseci. Tamo su uvjeti rada u većini slučajeva lošiji, a troškovi smještaja puno veći. Istina, primanja su veća, ali kada se sve to zbroji, svatko vidi isplati li mu se otići. Na sličan način odu i radnici raznih zanimanja, ali se vrate.

– Koliko zapošljavate radnika?

Zapošljavamo oko 1100 radnika, od kojih je u općini Grude između 450 i 500. U Hrvatskoj je kod nas zaposleno oko 170 radnika. Ostatak je u državama i gradovima gdje imamo poslovnice i zastupstva. Recimo u Ljubljani imamo 17 radnika.

– Imate li dovoljno radnika za svoje potrebe?

Uspijemo ih osigurati. Zadovoljni smo kvalitetom ljudi iz ovog kraja i njihovim pristupom radu. Primjerice, kada smo nabavili novu proizvodnu liniju iz Japana, njezin proizvođač poslao je svoje stručnjake kako bi educirali naše. Trebali su biti četiri mjeseca, a ostali su mjesec i pol. Taj stroj čak i održavaju naši ljudi pa nemamo potrebu plaćati nekoga izvana. Važno nam je da ljudi koje zapošljavamo imaju volju za rad, a mi im kroz svoj sustav upravljanja karijerom pružamo obuku i pomažemo da se razvijaju u stručnjake.

– Proširujete novi pogon. Koliko je vrijedna ta investicija?

Proširujemo pogon za dodatnih 7000 četvornih metara. Instalirat ćemo nove linije, a tek kada završimo taj dio, imat ćemo dovoljno količine za ozbiljnu serijsku proizvodnju. Radi se o investiciji od oko 15 milijuna eura.

– Koliki je promet Violeta ostvarila u prošloj godini?

Oko 150 miliona eura prihoda. Profitabilni smo i pazimo na troškove. Investiramo svake godine. Zbog povoljnih kamatnih stopa i likvidnosti banaka ovo je odlično vrijeme za investiranje.

– Koliko imate zaposlenih u inovacijama i razvoju?

Imamo poseban odjel inovacija gdje radi 15 ljudi. Tu su pet godina radila i dva inženjera iz Indije. Nažalost, zasitili su se i otišli u Kanadu. Međutim, u ovoj godini dolaze nam dva nova inženjera iz Indije. Sredili smo dokumentaciju i oni će početi raditi za desetak dana. Radi se o specijalistima za proizvodnju električne energije iz obnovljivih izvora. Indijski inženjeri pokazali su se kao najbolji u segmentu istraživanja, jako su prilagodljivi i najbrže se prilagode novom tržištu. Njihovo školstvo je na izuzetno visokoj razini, a oni su sretni kada dobiju posao negdje u Europi. I BiH smatraju Europom, odnosno privlačnom, rekao je između ostalog Ćorluka.

(Jutarnji)